vrijdag 4 maart 2011

Kralenbeursje


Vrijdag 25 februari was de Handwerkbeurs in Zwolle. Ik had me ingeschreven voor de workshop kraaltjes breien. Voor de volgende module bij de Ensaid: Modiste, moet ik ook met kraaltjes haken of breien dus zo'n workshop leek me wel erg nuttig en leuk!
Vol goede moed nam ik plaats om te starten, gelukkig kregen we de kraaltjes geregen en wel aangeleverd.
Maar ik was in de veronderstelling dat het beursje in de gegeven tijd: anderhalf uur, af zou moeten zijn. UUUHHHH ???
Ik kan wel breien maar met naalddikte 1,5 had ik nog nooit gewerkt en geloof me het was in het begin een hele kunst om de naaldjes vast te houden. Het steken opzetten met zo'n dun draadje ging helemaal niet zo snel, maar stonden na een poosje toch op de naald. Volgens meer ervaren breisters aldaar was het erg handig om met kraaltjes breien de draad over linker hand te houden. Oké, dat wilde ik dan meteen ook leren, hetgeen na enige tijd worstelen, waarbij mijn breinaalden beslist geschikt raakten voor tentoonstelling in een kunsthal voor verbogen ijzer...........lukte. Met wat oefenen en logisch nadenken lukte het zelfs om averechts te breien op die manier.
Maar ja inmiddels was de tijd al voor de helft voorbij, ik had het al niet koud maar tegen die tijd had ik echt errug warm!
Langzamerhand arriveerde ik bij de toer waarbij de eerste kraaltjes moesten worden ingebreid, dat viel reuze mee! En na 5 kwartier had ik toch wel 5 naaldjes gebreid waarvan 1 met kraaltjes én was ik erachter dat het helemaal niet mogelijk is om zo snel zoiets te breien. Mijn kruid was verschoten dus met een draad vol kraaltjes naar huis getogen. Eenmaal daar aangekomen was ik helemaal niet tevreden over wat ik al had gedaan, en nadat ik in totaal een keer of 5 opnieuw was begonnen, waarvan een keer met de draad die ik had afgebroken omdat hij een beetje versleten was geraakt, is het bovenstaande beursje dan toch van de naalden gerold, ik vind het een errug leuk ding.
Ik ga er nog een breien :-)))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten