woensdag 16 mei 2012

Tas voor het examen modiste

Ook voor het modiste examen: een tas.
Van restjes leer heb ik de 6 hoeken gesneden en neergelegd tot ik de maxmimale grootte had die mogelijk was met de hoeveelheid geschikbare lapjes leer. Hoewel het niet veel leek werd het alles bij elkaar nog een leuk formaat.
De zijkanten en de bovenkant zijn, bij gebrek aan meer leer van skai gemaakt. Aan de onderkant zitten kleine pootjes, die houden meteen de stevige bodem op zijn plaats.
Het was de eerste keer dat ik met echt leer werkte en het resultaat mag er zijn denk ik. (nu maar hopen dat de examinatoren daar ook zo over denken!)
Hoewel dit niet direct de kleuren zijn die ik in eerste instantie zou kiezen heb ik veel zin om de tas te gaan gebruiken! Nog een maandje dan is het examen achter de rug......nog een maand hard werken om alle hoeden-patronen, bloemen-patronen en rijgtechnieken uit mijn hoofd te leren en de laatste onderdelen in elkaar te zetten.
Als er niet veel geblogd wordt is dat dus omdat ik me voor bereid op het examen.

3 opmerkingen:

  1. Ha Joke, wat een prachtige tas! En ook de kleurenm en mooi in 6hoekjes, hoe groot is de tas eigenlijk?
    Ook de sitte roos, wonderlijk mooi en zo net echt! Veel sterkte met je examen, om alles op tijd af te krijgen.
    Liefs en tot zondag? Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zondag ben ik er wel waarschijnlijk, de tas is 28 breed, 16 hoog en 12 diep.
    Dank je voor je complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, als je hier niet mee slaagt, dan weet ik het niet hoor! prachtige tas zo!

    BeantwoordenVerwijderen