dinsdag 13 november 2012

Geverfde stof

Zaterdag kreeg ik een proefpakketje textielverf inclusief 5 verschillende stukjes stof. Tijdens de module Handwerkontwerpster is mijn interesse in het werken met textielverf gewekt. Ik was dus reuze blij met dit pakketje, hoewel je een gegeven paard niet in de mond mag kijken, was mijn onaardige opmerking bij het zien van een potje verfpoeder in de kleur van baby ontlasting aldus: AHbah! wat een lelijke kleur!!
Zondagmiddag de mouwen opgestroopt en de lapjes in het sodawater gelegd, halfuurtje wachten. Daarna kwam een spannend moment, de verfpoeder mengen met water! Verrassing!!! Eén druppel water en het lelijke kleurtje was veranderd in diepdonkerrood.............ik was stom verbaasd. 24 uur wachten, en kijk de lapjes die eerst nog wit waren kwamen oranje uit het water. Het is erg leuk om te zien dat hoe fijner en strakker de draad getwijnd is hoe minder kleur de stof opgenomen heeft.
Nu nog een goede bestemming vinden.
En mocht je ook eens willen spelen met verfpoedertjes: Stof tot verven, van harte aanbevolen

1 opmerking:

  1. joke ik heb het ook nog staan..... maar deze kleuren zijn mooi toch ze lopen een beetje af..is het niet? wat ga je er mee doen?

    BeantwoordenVerwijderen