dinsdag 4 december 2012

Molenaarstas




Mijn man is vrijwillig molenaar op zaterdag. Zijn overall was versleten en in plaats van deze direct in de container te mikken, vroeg hij of ik er nog een tas of iets anders van kon maken.
En zoals dat soms gaat, had ik meteen een plaatje en de motivatie om een tas te maken.
De achterkant van de tas is van een broekspijp, de voorkant van de rug, de klep van een mouw.
De zak op de klep is een borstzakje, ik heb het logo overgetrokken met Acrylverf omdat het erg vaag geworden was.
Aan de zijkant een pennenvakje, van de zak voor de duimstok, die een molenaar trouwens niet gebruikt maar ja zo'n zakje zit nou eenmaal op een overall.
In de mouw zat een gaatje, dat heb ik gedicht met het merklabel.
Het hengsel is van de blinde knoopsluiting.
Het leuke vind ik dat voor dit project nauwelijks nieuw materiaal nodig was. De voering is een lapje dat ik een jaar of 10 geleden kreeg. Het enige nieuwe zijn de kliksluitingen en de vlieseline.
Mijn man is superblij met zijn tas, in plaats van een katoenen tasje te gebruiken gaat hij voortaan met deze stoere molentas naar de molen.

3 opmerkingen:

  1. Joke, wat maakt jij de laatste tijd verschrikkelijk mooie dingen.
    Ik ben helemaal jaloers hier;))
    Kan me voorstellen dat je man hier blij mee is,
    Is toch ook veel leuk om mee te nemen dan een saai katoenen tasje;)

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Joke, wat een leuke tas en vooral zo leuk dat hij gerecycleerd is! Wat je allemaal nog kan maken van een oude overall.
    Groet, Wanda

    BeantwoordenVerwijderen